Browsing by Author "Ц, Баатар"
Now showing 1 - 20 of 24
- Results Per Page
- Sort Options
Item А. А. Москалев ГУАНСИ-ЧЖУАНСКИЙ И НИНСЯ-ХУЙЭСКИЙ АВТОНОМНЫЕ РАЙОНЫ КНР. М.г 1979.(ШУА-ийн Дорнодахины судлалын хүрээлэн, 1979-12-01) Ц, БаатарItem АЗИ НОМХОН ДАЛАЙН БҮС НУТГИЙН ЭДИЙН ЗАСГИЙН ИНТЕГРАЦИЙН ӨНӨӨГИЙН БАЙДАЛ, ЦААШДЫН ЧИГ ХАНДЛАГА(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2016-09) Ц, БаатарAPEC was established in 1989 in Canberra, Australia with 12 members. Its origins lay with the desire of the founding members to promote economic growth, foster and strengthen trade, and improve living standards. APEC started with a modest program of sectoral and trade negotiations. From the beginning, APEC has seen itself not as a grouping of countries, but of economies, the term emphasizing that the organization discusses economics, not politics. It was also established as a loose consultative forum, with no organization structure or a large bureaucracy supporting it. Indeed, even today, the APEC Secretariat, which is located in Singapore, includes only 23 diplomats seconded from APEC member economies in addition to 20 locally hired staff. It was in 1993 that an annual meeting of APEC Leaders became a regular feature of APEC. Only one year after this first meeting, which was held in the U.S., APEC Leaders took another historic step at their meeting in Bogor, Indonesia. At this meeting, the Leaders declared a bold goal of creating the world’s largest area of free trade and investment by 2020. Within APEC, this challenge became known as the “Bogor Goals.” Under the plan, developed economies would achieve free trade by the year 2010 and developing economies would follow in 2020. APEC’s 21 members today are: Australia; Brunei Darussalam; Canada; Chile; the People’s Republic of China; Hong Kong, China; Indonesia; Japan; South Korea; Malaysia; Mexico; New Zealand; Papua New Guinea; Peru; the Philippines; Russia; Singapore; Chinese Taipei; Thailand; the United States; and Viet Nam. This article delivers the authors assessment of the current status of the Asia- Pacific economic integration, the free trade negotiations taking place in the region and the trend going forward.Item АЛТАЙН УРИАНХАЙН УГСАА ГАРАЛ, ТҮҮХИЙН АСУУДАЛД(ШУА-ийн Дорнодахины судлалын хүрээлэн, 1990-11) Ц, Баатар; Ц, ГантулгаItem Америкийн фермерийн аж ахуй(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 1992-06) Ц, БаатарItem БАРУУН БҮСИЙН ХӨГЖЛИЙН ГАРЦ: ГУРВАН ТАЛТ СТРАТЕГИЙН ТҮНШЛЭЛ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2016-03) Ц, БаатарThe relations in the triangle-Mongolia-Russia-China never have been bettering history. The problem is that there is no major political or economic issue between the three neighbors. The Government of Mongolia, with the objective of improving its internal transport network and increasing trade and transit links between Mongolia and its neighboring countries, the People’s Republic of China (PRC) and the Russian Federation, has undertaken the upgrading of the Western Regional Road Corridor(WRRC).The WRRC connecting Yarant at the Mongolia/China border and Ulaanbaishint at the Mongolia/ Russia border is strategically important for the socioeconomic and regional development of Mongolia, as well as improving relationships with neighboring countries. The outcome of the project will be an efficient and safe regional transport route that is developed in the Western Region of Mongolia, linking Xinjiang Autonomous Region in the PRC and the Siberia region of the Russian Federation by way of Khovd and Bayan-Olgii aimags of Mongolia. WRRC also includes a section of Asian Highway 4 (AH4), an internationally designated road by the United Nations Economic and Social Commission for Asia and the Pacific (UNESCAP). The Western Mongolia is most important component of trilateral cooperation. The effective joining of the Silk Road Economic Belt, the Prairie Road, and Trans-Eurasian Belt Development will boost the building of the China-Russia-Mongolia economic corridor and promote practical cooperation projects including railways, roads, energy resources, logistics, gas pipelines, transportation and agriculture. This will effectively promote the building of China-Russia-Mongolia economic corridor and boost the regional economic cooperation and development of the entire Eurasian continent.Item Бүгд Найрамдах Ардчилсан Солонгос Ард Улс(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 1993-06) Ц, БаатарItem Бүгд Найрамдах Солонгос улс(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 1992-12) Ц, БаатарItem Дэлхийн шинэ дэг журамд Зүүн хойт Азийн эзлэх байр суурь(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 1992-12) Ц, БаатарItem ИМПЕРИАЛИЗМ, ЖАНЖЛАГЧ ХҮЧНИЙГ ЭСЭРГҮҮЦСЭН ТЭМЦЛИЙН ЯЛАЛТ(ШУА-ийн Дорнодахины судлалын хүрээлэн, 1985-07-01) Ц, БаатарItem Л. ХАЙСАНДАЙ. «МОНГОЛЬСКАЯ НАРОДНАЯ РЕСПУБЛИКА И РАЗВИВАЮЩИЕСЯ СТРАНЫ (1955—1980)» УБ, 1982.(ШУА-ийн Дорнодахины судлалын хүрээлэн, 1984-02-01) Ц, БаатарItem ЛАОС, НИЙГМИЙН ХӨГЖЛИЙН ДЭВШЛИЙН ЗАМААР(ШУА-ийн Дорнодахины судлалын хүрээлэн, 1985-12-01) Ц, БаатарItem МОНГОЛ УЛС БҮС НУТГИЙН ЭДИЙН ЗАСГИЙН ХАМТЫН АЖИЛЛАГААНД ОРОЛЦОХ БОЛОМЖ, СОРИЛТ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2016-09) Ц, БаатарMongolia faces great economic challenges. It is reliant on the PRC and Russia because of its close economic ties and geographical “sandwich” location between its two giant neighbors. Additionally, Mongolia has experienced volatile growth due to falling global commodity prices and controversies with foreign investors. The Mongolian economy has therefore not developed as well as expected-a trend that can be redirected to a positive direction via sound regional integration. Mongolia has great integration potential. Its landlocked “sandwich location” should not be seen as a disadvantage, but as an opportunity. But the country has lagged in this effort, which is surprising given its geographical location where bold integration initiatives have been launched. On that note my essay is about the background regional economic integration challenges and opportunities for the Mongolian economy. And considers which regional integration is the best possible for Mongolia to participate in.Item МОНГОЛ, АМЕРИКИЙН ХАРИЛЦААНЫ ЭДИЙН ЗАСГИЙН ХӨШҮҮРЭГ, БОЛОМЖ, СОРИЛТ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Ц, БаатарItem Монгол,Зүүн хойт Азийн орнуудын худалдаа, эдийн засгийн хамтын ажиллагааны өнөөгийн байдал, хэтийн төлөв(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 1995-06) Ц, БаатарItem Монголын хөдөөгийн нийгмийн асуудлаар БНСУ-ын эрдэмтний туурвисан судалгааны шинэ бүтээлийн тухай(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 1992-06) Ц, БаатарItem СОЦИАЛИСТ ЧИГ БАРИМЖААНЫ ХӨГЖЛИЙН ЗАРИМ АСУУДАЛ(ШУА-ийн Дорнодахины судлалын хүрээлэн, 1986-06-01) Ц, БаатарItem СОЦИАЛИСТ ЧИГ БАРИМЖААТ ОРНУУД ДАХЬ НИЙГЭМ-ЭДИЙН ЗАСГИЙН ТӨЛӨВЛӨЛТ(ШУА-ийн Дорнодахины судлалын хүрээлэн, 1984-09-01) Ц, БаатарItem СОЦИАЛИСТ ЧИГ БАРИМЖААТ ОРНУУД ДАХЬ УЛСЫН СЕКТОРЫН ШИНЖ ТӨЛӨВ(ШУА-ийн Дорнодахины судлалын хүрээлэн, 1983-09-01) Ц, БаатарItem СОЦИАЛИСТ ЧИГ БАРИМЖААТ ОРНУУД: ХӨДӨӨ АЖ АХУЙ, ХҮНСНИЙ ХАНГАМЖИЙН БАЙДАЛ, ТӨЛӨВ(ШУА-ийн Дорнодахины судлалын хүрээлэн, 1988-06) Ц, БаатарItem Террорист халдлагын дараахи АНУ-ын эдийн засаг(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2003-12) Ц, Баатар