2017
Permanent URI for this collectionhttp://imori.ac.mn:4000/handle/20.500.12989/831
Browse
Item “МОНГОЛ,АНУ-ЫН ХАРИЛЦААНЫ ТӨЛӨВ: СТРАТЕГИЙН ТҮНШЛЭЛИЙГ ХЭРЭГЖҮҮЛЭХ АРГА ЗАМ”(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Х, БэхбатItem Монгол Улс, АНУ-ын Хооронд Дипломат Харилцаа Тогтоосны 30 жилийн Ойд Зориулсан Эрдэм Шинжилгээний Бага Хурлын эмхэтгэлд зориулав(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03)Item “ХӨРШ БОЛОВЧ ХАМТДАА БУС...” ДЭЛХИЙН ХОЁРДУГААР ДАЙНЫ ҮР ДҮН: АР ӨВӨР МОНГОЛЫГ НЭГТГЭХ АСУУДЛЫН ТУХАЙД(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Геннадий, ВасильевItem СОЛОНГОСЫН ХОЙГ ДАХЬ АНУ-ЫН ГАДААД БОДЛОГО: ӨНӨӨГИЙН БАЙДАЛ, ХЭТИЙН ТӨЛӨВ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Н, ЭнхболдМиний илтгэлийн эхлэл хэсэгт, АНУ-ын Ерөнхийлөгч Барак Обамагийн засаг захиргаанаас сүүлийн 5 жилийн хугацаанд Солонгосын хойгийн талаар баримталсан бодлогыг хөндөн авч үзлээ. Ялангуяа Барак Обамагийн засаг захиргаанаас Умард Солонгосын талаар явуулж ирсэн “Хүлээцтэй байх стратеги”(Strategic patience) бодлогыг Умард Солонгост цөмийн зэвсгээ хөгжүүлэх боломж олгож байна гэж шүүмжлэх явдал АНУ-д газар авч байсан үед саяхан АНУ-д Ерөнхийлөгчийн сонгууль болж өндөрлөлөө. Ингэснээр илтгэлийнхээ үндсэн хэсэгт, 2017 оны 1 дүгээр сарын 20-ны өдөр АНУ-ын Ерөнхийлөгчийн тангарагаа өргөж үүрэг ажилдаа орсон Дональд Трампын Азийн орнууд руу явуулах бодлого, тэр дундаа Солонгосын хойгийн аюулгүй байдлын асуудлаар түүний дэвшүүлэн тавих шинэ стратеги, ашиг сонирхол нь ямар эерэг, сөрөг нөхцөл байдлыг авчирч болох талаар англи, герман, солонгос хэлээрх судалгааны баримт материалд дүн шинжилгээ хийх замаар урьдчилсан таамаглал дэвшүүлэхийг хичээлээ.Item МОНГОЛ-ЯПОНЫ СОЁЛЫН ХАРИЛЦААНЫ ТҮҮХЭН ТОЙМ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Б, БоргилмааLetter Mongolian-Japanese diplomatic relations between the two countries and the history of the history of the first Mongolian-Japanese cultural relations establishment of the cultural agreement periods, and since 1990, features Mongolian-Japanese cultural relations between the Mongolian-Japanese education, culture and scientific documents on cooperation visits and wrote this article based on the preservation and use of materials, politics, economics, archeology and cultural heritage. Монгол - Япон хоёр орны дипломат харилцаа тогтоосон түүхийн тухай болон соёлын гэрээ байгуулснаас эхлээд Монгол-Японы соёлын харилцааны түүхэн үеүд, мөн 1990 оноос хойших Монгол-Японы соёлын харилцааны онцлог, Монгол-Японы хоорондын боловсрол, соёл, шинжлэх ухааны хамтын ажиллагааны тухай баримт бичиг, айлчлалууд, улс төр, эдийн засаг, археологи, соёлын өвийн хадгалалт ба ашиглалтын материалд тулгуурлан энэхүү өгүүлэлээ бичлээ.Item ГАДААД МОНГОЛЫГ ХАРИУЦСАН АНУ-ЫН АНХНЫ СУУРИН КОНСУЛ САМУЭЛ СОКОБИН(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Д, УламбаярThis article talks about the USA foreign policy towards Far East, especially, Outer Mongolia, first commercial linkages, how the establishment the USA first resident consulate on Outer Mongolia in Kalgan, first consul Camuel Sokobin, his first mission to Urga and report sent to Department of State, Washington D.C, first negotiation between S.Sokobin and People’s Government, S.Sokobin’s diplomatic activities and his destiny.Item АНУ-БНХАУ-ЫН УЛС ТӨРИЙН ХАРИЛЦААНЫ ӨНӨӨГИЙН БАЙДАЛ БА ХЭТИЙН ТӨЛӨВ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Х, ШинэчимэгТовч агуулга: Дэлхийн хоёр их гүрэн болох АНУ-БНХАУ (Америк-Хятад)-ын харилцаа нь өнөөгийн олон улсын харилцааны нэн сонирхолтой асуудлуудын нэг яах аргагүй мөн. Дипломат харилцаа тогтоогоод 38 дахь жилийнхээ нүүрийг үзэж байгаа хоёр орны харилцаа дэлхийн улс төр, эдийн засгийн төлөв байдалд нөлөөлөхүйц хэв шинжийг нэгэнт буй болгож чаджээ. Энэхүү өгүүлэлд Америк-Хятадын улс төрийн харилцааны өнөөгийн байдал, цаашдын чиг хандлага (цаашид хэрхэн өрнөх болон “Нэг Хятад” бодлого, “Ази, Номхон далайн дахин тэнцвэржүүлэх бодлого”-д АНУ-ын шинэ ерөнхийлөгч Д.Трампын засаг захиргаа хэрхэн хандах) хэрхэн өрнөх талаар таамаг дэвшүүлэхийг зоривItem МОНГОЛ, АМЕРИКИЙН ХАРИЛЦААНЫ ЭДИЙН ЗАСГИЙН ХӨШҮҮРЭГ, БОЛОМЖ, СОРИЛТ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Ц, БаатарItem ТӨВИЙГ САХИХ БА МОНГОЛ УЛСЫН ГАДААД БОДЛОГЫН СОНГОЛТ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Х, СайхансанааFrom a theoretical and experiential perspective, small states tend to declare neutral status when faced with direct and indirect threat. The main objective of this strategy is, through neutrality, to ensure the sovereignty of their country and to get guarantees of safety from neighboring countries and the international community. This research looks at the history of Mongolian foreign policy since independence. Moreover, it aims to clarify the sudden decision to adapt a strategy of permanent neutrality and why the country reversed its decision.Item МОНГОЛ-АНУ-ЫН ТҮНШЛЭЛ: ГУРАВДАГЧ ХӨРШ БАЙХЫН УЧИР(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Л, БямбахандItem “Монгол-АНУ-ын Боловсролын Салбарын Хамтын Ажиллагаанд Олон Нийтийн Дипломат Ажиллагааны Гүйцэтгэх Үүрэг: Фулбрайт болон Хамфрейн Тэтгэлэгт Хөтөлбөрийн жишээн дээр”(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) Д, БүдсүрэнThe article on “The role of Public Diplomacy in the Mongolia-US educational cooperation: In the case of Fulbright Scholarship” covers fundamental ideas of how the public diplomacy affects bilateral relations and cooperation between Mongolia and U.S., known as a soft power and of how some prominent exchanges programs such Fulbright could be influential to the development of reciprocal relations towards our two nations. The significance of this paper goes to the case study of the Fulbrights exchange programs and scholarships in 1994-2015 upon the comparison between U.S. Government funded and Mongolian Government funded ones. The paper has included some potential statistics of former fulbrighters and their research based on interviews, which were provided by the Public Affairs Section at the US Embassy of Ulaanbaatar.Item МОНГОЛ УЛС, АНУ-ЫН БАТЛАН ХАМГААЛАХ САЛБАРЫН ХАМТЫН АЖИЛЛАГАА, ЦААШДЫН ТӨЛӨВ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-03) И, Батболд; Ш, АмарбаясгаланItem МОНГОЛЫН ЗАСГИЙН ГАЗРЫН ЭДИЙН ЗАСГИЙН ДИПЛОМАТЫН ШИНЭ ПАРАДИГМ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-06) Д, Уламбаяр; Т, УянгааItem МОНГОЛ УЛСЫН «ГУРАВДАГЧ» ГҮРНҮҮДЭД ХАНДСАН БОДЛОГО, ҮЙЛ АЖИЛЛАГАА: ХХ ЗУУНЫ ТЭРГҮҮН ХАГАСТ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-06) Д, УламбаярItem “ГОЛЛАНД ӨВЧИН БА МОНГОЛ УЛСЫН ЭРДЭС БАЯЛАГИЙН АШИГЛАЛТ: СУРГАМЖ, ШИЙДЭЛ”(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-06) А, ДаваасүрэнБайгалийн баялагийн улмаас дэлхийн зарим улсууд “голланд өвчин”-д нэрвэгдэж байсан талаарх эрдэмтэдийн судалгаа, голланд өвчний илэрэх шинж тэмдэг, түүний үргэлжлэх үе шат, Монгол Улс “голланд өвчин туссан эсэхийг гэрчлэх макроэдийн засгийн шинжилгээ, үнэлэлт, дүгнэлт, Монгол Улсын төр, засгийн удирдлагын зүгээс ард иргэдэд “Хүний хөгжлийн сан”-гаас бэлэн мөнгө тараасны үр дүнд тус улсын эдийн засгийг “голланд өвчин” тусахад нөлөөлсөн байдал, голланд өвчнөөс урьдчилан сэргийлж чадсан зарим улсуудын туршлага, халуун мөнгөний сөрөг нөлөөллийг багасгах арга хэмжээнүүд, голланд өвчний улмаас Олон Улсын Валютын сангийн “Стенд бай” хөтөлбөрт Монгол Улс хамрагдах болсон нөхцөл байдал, байгалийн баялагийн нөөцийг үр ашигтай ашиглахын тулд үндэсний инновацийн тогтолцоог бий болгох зайлшгүй хэрэгцээ, шаардлага, шинээр аж үйлдвэржсэн орнуудын үндэсний инновацийн тогтолцооны загварыг Монгол Улсад нутагшуулах боломж, уг тогтолцооны суурь үндэс болсон аж үйлдвэр, хөдөө аж ахуйн кластеруудыг орон нутагт байгуулах шаардлагатай гэж судлаач үзэж байна.Item МОНГОЛ УЛСЫН ОЛОН ТУЛГУУРТ ГАДААД БОДЛОГО БА МОНГОЛ-ОРОСЫН БОЛОВСРОЛЫН САЛБАРЫН ХАМТЫН АЖИЛЛАГАА(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-06) Д, БатжаргалМонгол Улсаас умард хөрш ОХУ-тай харилцах боловсролын салбарын хамтын ажиллагаа бол Монгол Улсын олон тулгуурт гадаад бодлого дахь тэнцвэрт байдлыг хангах нэг хүчин зүйл юм. Сүүлийн жилүүдэд гадаадад сурдаг нийт монгол оюутны тоонд Орост сурдаг монгол оюутны эзлэх хувь багасч, ирээдүйд орост сурсан боловсон хүчин огцом буурах хандлагатай болжээ. The relationship of Russia and Mongolia which is established to our north neighbor country is our main pillar of Mongolian multilateral foreign policy. In this article talks that since last years are decreasing the amount of Mongolian students in Russia to compare total amount of Mongolian students in foreign countries. Perhaps it would be impacted a Mongolian multilateral foreign policy.Item МОНГОЛ УЛСЫН ЭРДЭС БАЯЛГИЙН САЛБАРТ ТӨРӨӨС БАРИМТЛАХ БОДЛОГО, ЭРХ ЗҮЙН ЗОХИЦУУЛАЛТ, ТЭДГЭЭРИЙН ХЭРЭГЖИЛТИЙН ШИНЖИЛГЭЭ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-06) Т, Бат-АмгаланМонгол Улсын Их Хурлын 2014 оны 18 дугаар тогтоолын хавсралтаар 2014-2025 онд “Төрөөс эрдэс баялгийн салбарт баримтлах бодлого”-ыг баталснаас хойш даруй 3 жилийн хугацаа өнгөрлөө. Үүнээс өмнө эрдэс баялгийн бодлогын асуудал 2006 онд буюу 10 жилийн өмнө батлагдсан “Ашигт малтмалын тухай хууль” болон 2010 онд баталсан “Монгол Улсын Үндэсний аюулгүй байдлын үзэл баримтлал”-аар тодорхойлогдож байв. Иймд энэ өгүүлэлд Монгол Улсын эрдэс баялгийн салбарт төрөөс баримтлах бодлого, эрх зүйн зохицуулалт, тэдгээрийн хэрэгжилтийг олон улсын болон бусад улсын туршлага, ололттой харьцуулан дүгнэж, холбогдох санал дэвшүүлэв.Item БНМАУ-Д АЖИЛЛАХ ХҮЧНЭЭ ҮНЭЛҮҮЛСЭН ЯПОНЧУУД (1945.11.20-1947.10.26)(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-06) Ж, Урангуа; Б, ЭрдэнэбилэгHorrific pain, death, suffering and destruction were witnessed by the humanity in the course of two wars that occurred in the twentieth century. This horror is commonly presented by numbers and statistical data. Often, however, this does not fully demonstrate the unbearable harm that an armed conflict causes to mind, soul and mentality of everyone involved. This includes war prisoners who witness their rights and freedoms being snatched away as the consequence of a war. This article focuses on the conditions and labor of the Asia Pacific War (9 August 1945 – 2 September 1945) prisoners held by the People’s Republic of Mongolia (the PRM) which was the ally of the Soviet Union during the World War II. The Soviet Union captured 640,105 prisoners after the liberation war against Japan. 609.448 of them were low-ranking officers, soldiers and non-combatants, while 260 prisoners were high-ranking officers. Starting from 20 November 1945 for period of 20 days the PRM received 12,318 prisoners without a name list, which included 15 high-ranking officers, 678 middle-ranking officers, 2,178 low-ranking officers, 8,079 soldiers and 1,368 non-combatants. 3 The prisoners were delivered on 6 separate occasions by truck convoy to the PRM.Item ХОРШООЛОХ БОДЛОГООС ӨМНӨХ ҮЕИЙН МОНГОЛ ОРНЫ ГАЗАР АШИГЛАЛТЫН ТҮҮХЭН НӨХЦӨЛ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-06) Р, ТөрдалайItem ОРЧИН ҮЕИЙН ОРОС - АМЕРИКИЙН ХАРИЛЦАА: ХЯЗГААРЛАГДМАЛ ТҮНШЛЭЛ(ШУА-ийн Олон улсын харилцааны хүрээлэн, 2017-06) А, Нямдолжин